Lněné semínko

Lněné semínko

Len je bohatý na bílkoviny, tuky a vlákninu. Obsahuje přibližně 40% tuku, 28% vlákniny, 21% bílkovin, 4% popela a 6% ostatních uhlohydrátů, jenž zahrnují cukry, fenolové kyseliny, lignany a hemicellulozu. Je však třeba brát na vědomí, že konkrétní složení se může měnit v závislosti na prostředí, ve kterém bylo vypěstováno, zpracování atd.. Lněné semínko je ceněno zejména pro vysokých obsah polynenasycených mastných kyselin. Je vůbec nejbohatším rostlinným zdrojem pro organismus nesmírně důležitých, omega 3 mastných kyselin. Právě ony jsou důvodem, proč bývá doporučováno pravidelně konzumovat mořské ryby.

Lněné semínko má velice pevnou slupku, proto je potřeba jej rozdrtit v hmoždíři, rozemlít ve vhodném kafemlýnku nebo ve stolním mixéru (s ponorným nebo nevýkoným miskovým s nožem „S“ si spíše přivodíte podívanou na rotující, ale netknutá semínka). Jinak projde vaším trávicím traktem panensky nepoškozené. Jakmile narušíte slupku, velice rychle žlukne a také špatně odolává vyšším teplotám. Proto jej přidávejte až na konci vaření, nejlépe až po stažení z ohně. Do zásoby si mixujte jen malé množství na pár dní a uschovávejte v uzavřené nádobě v lednici.

Ve veganské kuchyni má lněné semínko svoji nezastupitelnou roli - namočené vytvoří gelovitou hmotu, která má podobné pojivové vlastnosti jako vaječný bílek. I proto se používá jako základ do různých raw placek. Je také skvělým prostředkem k zahušťování - rozemlété či rozmixované na přášek na sebe báječně váže vodu. Jen počítejte s tím, že krapet ovlivníte výslednou chuť.

Kupte si lněné semínko v eshopu a připravte si rychlé sušené krekry.

Chcete proniknout do tajů rostlinné stravy? Neumíte správně dochucovat? Vaříte dokola stále ty stejné recepty? Přijďte ochutnat nové suroviny, chutě i lidi na kurz veganského vaření.
inzerce - econea - eshop pro každodenní hrdiny