Robi

robi

Robi (neboli ROstliná lkovina) patří společně se seitanem a Klasem mezi alternativy masa na bázi obilovin. Je vhodná nejen pro vegetariány a vegany, ale také ty, kteří chtějí ozdravit svůj jídelníček nebo zhubnout. Není ale vhodné pro osoby citlivé na lepek.

Robi obsahuje okolo 20 procent bílkovin, minimum tuku, málo sacharidů, je zcela bez cholesterolu a při výrobě se nepoužívají konzervanty. Energickou hodnotou je srovnatelné s kuřecím masem. K dostání je ve formě plátků, nudliček, sekané a řady hotových výrobků (karbanátky, řízky, pomazánky...).

Robi je vhodné před vlastní přípravou alespoň trochu dochutit, mnohdy stačí jen na pár minut marinovat v sójové omáčce. Z Robi je možné udělat prakticky cokoliv, včetně mnoha klasických receptů, kde dobře namarinované robi nahradí plátky masa. Vykouzlíte z něj pikantních rostlinné steaky, veganské varianty asijských a mexických jídel, využijete ho do omáček, gulášů a třeba i na populární španělské ptáčky. V létě je také oceníte na grilu, obzvláště doplněný zeleninovým salátem.

Tagy: 
Chcete proniknout do tajů rostlinné stravy? Neumíte správně dochucovat? Vaříte dokola stále ty stejné recepty? Přijďte ochutnat nové suroviny, chutě i lidi na kurz veganského vaření.

Ze stejné rubriky

E-mailový oběžník Vegmania

Chcete dostávat užitečné tipy a triky z rostlinné kuchyně nebo tématické recepty podle ročních období do vaší pošty? Věnujte mi e-mail a já vám 1 - 2x do měsíce napíšu. Nechcete kupovat zajíce v pytli? Pak se nejdříve podívejte se, jaké e-maily můžete očekávat.

Chcete dostávat užitečné tipy a triky z rostlinné kuchyně nebo tématické recepty do vaší pošty?