Para ořechy

Para ořechy

Para ořechy rostou na juvii ztepilé, jejíž domovinou je Amazonský prales. Tyto mohutné stromy dosahují výšky až 50 metrů a jejich plodech podobných kokosovému ořechu se po rozlousknutí nachází ořechy, občas pojmenované jako brazilské, podle země, odkud se nejčastěji dováží.

Para ořechy jsou velmi kalorické, patří mezi nejtučnější ořechy. Obsahují až 66 procent tuku, z velké většiny tvořený mononenasycené mastné kyseliny. Dále obsahují 14 procent bílkovin a 6 procent sacharidů. Říkáte si, pro výživu žádné extra hodnoty?

Nutričně nejzajímavější je na však para ořeších obsah selenu, který je vůbec nejvyšší ze všech potravin. Protože je však ve vyšších koncentracích toxický, doporučují se konzumovat podle velikosti maximálně 2 až 3 ořechy denně. Z minerálních látek dále obsahují vápník, hořčík, měď, mangan, draslík, železo či zinek, z vitaminů pak především ty ze skupin B nebo vitamin E.

Protože z výše uvedného vyplývá, že para ořechy je vhodnější jíst v malém množství, ale častěji, je nejlepší si dva ořechy nasekat či nadrtit na menší kousky a ty si přidat do kaší, müsli, ovocných či zeleninových salátů nebo různých asijských jídel, jako jsou rýžové nudle nebo curry omáčky.

Kupte si para ořechy v eshopu Svět plodů.

Autor článku
Jmenuju se Pavel Ovesný a veganství se věnuju od roku 2007. Kromě rozvíjení Vegmanie v Řevnicích blízko Prahy pravidelně pořádám kurzy Veganské vaření - seitan, tempeh a spol., Luštěniny v receptech světových kuchyní a Domácí rostlinná mléka, sýry a jogurty. Více o mně.

E-mailový oběžník Vegmania

Chcete dostávat užitečné tipy a triky z rostlinné kuchyně nebo tématické recepty podle ročních období do vaší pošty? Věnujte mi e-mail a já vám 1 - 2x do měsíce napíšu. Nechcete kupovat zajíce v pytli? Pak se nejdříve podívejte se, jaké e-maily můžete očekávat.

Chcete dostávat užitečné tipy a triky z rostlinné kuchyně nebo tématické recepty do vaší pošty?