Mrkev

Mrkev

Mrkev je známa vysokým obsahem beta-karotenu, provitaminu A (který je potřebný mimo jiné pro zdravý zrak). Kousáním syrového kořene však z něj tělo využije jenom velice malé množství (okolo 5%), jeho výtěžnost zvyšuje nastrouhání (30%) a vůbec nejlepší je tepelně upravený a v kombinaci s tukem.

Zastoupen je dále vitaminu C, vitamíny skupiny B a vitamín E. Z minerálních látek dominuje obsah draslíku a hořčíku, v menším množství pak fosfor nebo chlór. Využití je velice pestré - do salátů, polévek, tvoří základ populární svíčkové omáčky, je vítanou ingrediencí zdravých zeleninových šťáv.

Tagy: 
Pronikněte za 3 hodiny do tajů rostlinné stravy? V kurzu Veganství pro zelenáče se s vámi podělím o praktické tipy a postupy, jak se stravovat pestře a chutně. Živý online kurz můžete sledovat z pohodlí svého domova a přímo se ptát na mé zkušenosti z 13 let veganské praxe.

E-mailový oběžník Vegmania

Chcete dostávat užitečné tipy a triky z rostlinné kuchyně nebo tématické recepty podle ročních období do vaší pošty? Věnujte mi e-mail a já vám 1 - 2x do měsíce napíšu. Nechcete kupovat zajíce v pytli? Pak se nejdříve podívejte se, jaké e-maily můžete očekávat.

Chcete dostávat užitečné tipy a triky z rostlinné kuchyně nebo tématické recepty do vaší pošty?