Brokolice

Brokolice je plná minerálních látek a vitaminů a patří mezi zdravotně nejpřínosnější zeleninu vůbec. Jeden z průzkumů potvrdil její preventivní účinky v boji s rakovinou prostaty. Z hlediska vitaminů má více než trojnásobné množství vitaminu C než citrusové plody, dále mnoho provitaminu A, velké množství vitaminu E, niacinu či biotinu. Z minerálních látek obsahuje nejvíce draslíku, vápníku a fosforu, nezanedbatelné je také zastoupení železa, hořčíku, síry čí zinku.

Díky vysokému zastoupení vitaminů a minerálních látek je nejvhodnější konzumovat růžičky brokolice syrové. Jelikož ale v tomto stavu příliš chutná není (vylepšit ji může vhodný dip), snažíme se ji vařit co možná nejšetněji a nejkratší dobu - nejlépe v páře. Košťál pak využijeme do polévek nebo tam, kde prochází delší tepelnou úpravou, díky které změkne.

Tagy: 
Chcete proniknout do tajů rostlinné stravy? Neumíte správně dochucovat? Vaříte dokola stále ty stejné recepty? Přijďte ochutnat nové suroviny, chutě i lidi na kurz veganského vaření.

Ze stejné rubriky

E-mailový oběžník Vegmania

Chcete dostávat užitečné tipy a triky z rostlinné kuchyně nebo tématické recepty podle ročních období do vaší pošty? Věnujte mi e-mail a 1 - 2x do měsíce vám napíšu. Nechcete kupovat zajíce v pytli? Pak se nejdříve podívejte se, jaké e-maily můžete očekávat.