Banán

Banán

Banány obsahují vysoké množství draslíku, který v lidském těle reguluje zadržování vody v těle a podporuje odvodňování. Dalšími minerály, zastoupenými ve větším množství v banánech, jsou hořčík, vápník, železo, fosfor a zinek. Z vitaminů obsahují poměrně velké množství vitaminu A, některé z vitaminů skupiny B a také vitamin C.

Vzhledem těmto zdravotním aspektům a jejich sytosti jsou banány výbornou a zdravou snídaní nebo svačinou kdykoli během dne. Žádný div, že patří po jablcích mezi nejoblíbenější ovoce v Česku. Na pultech obchodů většinou najdeme banány ještě nazelenalé, necháme je pár dní dozrát při pokojové teplotě. Správně zralý banán má na slupce spoustu hnědých teček, pak už se většina škrobů přeměnila na lehce stravitelné a podstatně sladší jednoduché cukry.

Tagy: 
Pronikněte za 3 hodiny do tajů rostlinné stravy? V kurzu Veganství pro zelenáče se s vámi podělím o praktické tipy a postupy, jak se stravovat pestře a chutně. Živý online kurz můžete sledovat z pohodlí svého domova a přímo se ptát na mé zkušenosti z 13 let veganské praxe.

Ze stejné rubriky

E-mailový oběžník Vegmania

Chcete dostávat užitečné tipy a triky z rostlinné kuchyně nebo tématické recepty podle ročních období do vaší pošty? Věnujte mi e-mail a já vám 1 - 2x do měsíce napíšu. Nechcete kupovat zajíce v pytli? Pak se nejdříve podívejte se, jaké e-maily můžete očekávat.

Chcete dostávat užitečné tipy a triky z rostlinné kuchyně nebo tématické recepty do vaší pošty?