Banán

Banán

Banány obsahují vysoké množství draslíku, který v lidském těle reguluje zadržování vody v těle a podporuje odvodňování. Dalšími minerály, zastoupenými ve větším množství v banánech, jsou hořčík, vápník, železo, fosfor a zinek. Z vitaminů obsahují poměrně velké množství vitaminu A, některé z vitaminů skupiny B a také vitamin C.

Vzhledem těmto zdravotním aspektům a jejich sytosti jsou banány výbornou a zdravou snídaní nebo svačinou kdykoli během dne. Žádný div, že patří po jablcích mezi nejoblíbenější ovoce v Česku. Na pultech obchodů většinou najdeme banány ještě nazelenalé, necháme je pár dní dozrát při pokojové teplotě. Správně zralý banán má na slupce spoustu hnědých teček, pak už se většina škrobů přeměnila na lehce stravitelné a podstatně sladší jednoduché cukry.

Tagy:
Banány
Autor článku
Pavel OvesnýJmenuji se Pavel Ovesný a veganství se věnuju 15 let. V Řevnicích u Prahy vedu o víkendech kurzy vaření z rostlinných surovin, na kterých se naučíte připravovat recepty na pomazánky, polévky a hlavní jídla z luštěnin, rostlinných alternativ masa a zeleniny. Také se dozvíte tipy a triky k dochucování, klíčení, kvašení a každodenní praxi zdravého stravování. Zjistěte víc

E-mailový oběžník Vegmania

Chcete dostávat užitečné tipy a triky z rostlinné kuchyně nebo tématické recepty podle ročních období do vaší pošty? Věnujte mi e-mail a já vám 1 - 2x do měsíce napíšu. Nechcete kupovat zajíce v pytli? Pak se nejdříve podívejte se, jaké e-maily můžete očekávat.

Chcete dostávat užitečné tipy a triky z rostlinné kuchyně nebo tématické recepty do vaší pošty?