Chřest

Chřest

Chřest může být bílý, zelený nebo fialový, jednotlivé odrůdy se liší nejen kvalitou, ale také chutí. Obsahuje vitaminy A, celou řadu ze skupiny B, C, E a také K, z minerálních látek jsou zastoupeny vápník, hořčík, železo, draslík, mangan, zinek a fosfor.

Pro konzumaci jsou vhodné přiměřeně zralé, "křupavé" kousky, které je navýsost vhodné oloupat, protože jsou hodně vláknité, stejně jako odřezat spodní, zdřevěnělé části stonku. Chřest se výborně hodí do různých omáček, polévek, ale mladé výhonky jsou výtečné i za syrova, kdy zachovají všechny prospěšné látky.

Tagy: 
Autor článku
Jmenuju se Pavel Ovesný a veganství se věnuju od roku 2007. Na živém online kurzu Veganství pro zelenáče vás za 3 hodiny naučím potřebnou teorii i praktické postupy, jak na rostlinnou stravu. Dozvíte se alternativách masa a mléka, luštěninách, zelenině, dochucování, klíčení a mnohém další. Kurz můžete sledovat z pohodlí domova a přímo se ptát na kameru. Zjistěte víc

E-mailový oběžník Vegmania

Chcete dostávat užitečné tipy a triky z rostlinné kuchyně nebo tématické recepty podle ročních období do vaší pošty? Věnujte mi e-mail a já vám 1 - 2x do měsíce napíšu. Nechcete kupovat zajíce v pytli? Pak se nejdříve podívejte se, jaké e-maily můžete očekávat.

Chcete dostávat užitečné tipy a triky z rostlinné kuchyně nebo tématické recepty do vaší pošty?