Články

Čirok
10.08.2020 napsal/a Natálie Hrubá
Čirok je zcela neprávem v naší kuchyni opomíjen. Dejte však této bezlepkové obilovině šanci a získáte nejen přímý zdroj vlákniny a bílkovin, ale i nové chutě běžných receptů. Ať už jde o kaše, rizota nebo pečení.
Kváskové pečivo
06.08.2020 napsal/a Alena Teclová
Domácí kváskové pečivo se s tím kupovaným nedá srovnat. Chutná skvěle, vydrží dlouho čerstvé a díky fermentaci je zdravé. Pokud jste ho ještě nevyzkoušeli, rozhodně zajděte na nejbližší farmářský trh. Nebo ještě lépe – upečte si svoje vlastní.
Rajčata
30.07.2020 napsal/a Natálie Hrubá
Existuje snad zelenina, která by měla celosvětově větší oblibu, než rajčata? Jí se k snídani, jen tak jako dopolední svačinka, k obědu i k večeři. Na rajčata je zkrátka vždy ta správná chvíle!
Čočka
27.07.2020 napsal/a Pavel Ovesný
Jednotlivé druhy čočky se od sebe liší velikostí semen i barvou. Spojuje je významné množství bílkovin i minerálů a vitaminů. A jejich využití je nadmíru pestré - od polévek a pomazánek přes karbanátky, kaše až po hlavní jídla.
Ocet
24.07.2020 napsal/a Alena Teclová
Ocet je skvělým dochucovadlem, konzervantem i pomocníkem při úklidu celé domácnosti. Používáte všechny druhy octů, nebo sázíte na osvědčenou klasiku? Každý se totiž hodí na něco jiného a chuť jídla s nimi dostává úplně jiný rozměr.
Cuketa
17.07.2020 napsal/a Natálie Hrubá
Cuketa je neodmyslitelnou součástí svěžích letních obědů, grilovaček i vitariánských receptů. Je to lokální potravina, dobře se pěstuje, je běžně dostupná a její hlavní výhodou je široké spektrum možností, s čím ji nakombinovat. S cuketou je výborný oběd zaručen!
Květák
14.07.2020 napsal/a Pavel Ovesný
Květák smažený v trojobalu? Takhle košťálová zelenina má mnohem pestřejší využití - výborně se hodí do zapečených jídel, rizot nebo polévek. Připravit z něj můžete také kaši, placky nebo grilované "steaky".
Kapusta
09.07.2020 napsal/a Alena Teclová
Je napěchovaná vitamíny, snadno si ji vypěstujete na zahrádce a v brzké zimě bude čerstvá a zároveň lokální. Kapusta není zrovna hitem kuchyní a to velká škoda. Inspirujte se, jak pestře s ní můžete při vaření naložit.
Chcete proniknout do tajů rostlinné stravy? Neumíte správně dochucovat? Vaříte dokola stále stejné recepty? Přijďte ochutnat nové suroviny, postupy a chutě na kurzy veganského vaření. Vybrat si můžete kurzy Veganské vaření - seitan, tempeh a spol. či Luštěniny v receptech světových kuchyní nebo Domácí rostlinná mléka, sýry a jogurty. Kurzy se konají o víkendech v malé skupince v domáckém prostředí v městečku Řevnice cca 20 km od Prahy.
Celer
29.06.2020 napsal/a Natálie Hrubá
Celer - výživný a dostupný, chutný a lokální. Na to, kolik má celer v sobě pro nás benefitů, je až smutně v kuchyni opomíjen. Celer je více než polévková zelenina. Nezapomínáte i vy na všechny přínosné výhody, které můžete z celeru získat?
Žampiony
23.06.2020 napsal/a Natálie Hrubá
Žampiony - rychlá snídaně i základ pro výtečný oběd. Žampiony nabízí široké spektrum možností a na letní sezonu grilování jsou přímo jako stvořené. Zkuste je třeba marinované nebo jako portobello steak.
Zelí
19.06.2020 napsal/a Dana Halušková
Málokterá zelenina má tolik druhů a tolik možností využití jako právě zelí. Skvěle chutná, dodává energii a nesporné jsou i jeho zdravotní účinky.
Tibi krystaly
17.06.2020 napsal/a Pavel Ovesný
Tibi krystaly jsou malá bílá zrnka osídlená bakteriemi a kvasinkami. Fermentací z cukrem vzniká vodní kefír. Z nej můžete získat skvělou bublikatou limonádu nebo jej použít jako startér na výrobu domácího rostlinného kefíru - třeba z mandlí.
Polenta
15.06.2020 napsal/a Alena Teclová
Kukuřičná polenta se připravuje z krupice a její využití je opravdu pestré. Patří mezi stálice italské kuchyně, kde se podává nejčastěji jako příloha v podobě kaše. Připravíte z ní ale mnoho dalších jídel. Od koláče, přes nákyp až po hranolky.
Netradiční oleje, které můžete použít v kuchyni i koupelně
12.06.2020 napsal/a redakce
V koupelně má většina lidí 3x více kosmetických produktů než je potřeba. Přitom stačí trochu se zajímat o složení a zjistíme, že přírodní kosmetika a obzvláště bio kosmetika je natolik multifunkční a čistá, že ji lze často i sníst.
Tahini pasta
10.06.2020 napsal/a Pavel Ovesný
Pasta ze sezamových semínek je známá díky hummusu. Uplatníte ji také jako dresing v salátech či k pečené zelenině, polevu na palačinkách nebo alternativu másla. A když ji smícháte s tekutým sladidlem, dostanete návykovou chalvu.

Stránky

E-mailový oběžník Vegmania

Chcete dostávat užitečné tipy a triky z rostlinné kuchyně nebo tématické recepty podle ročních období do vaší pošty? Věnujte mi e-mail a já vám 1 - 2x do měsíce napíšu. Nechcete kupovat zajíce v pytli? Pak se nejdříve podívejte se, jaké e-maily můžete očekávat.

Chcete dostávat užitečné tipy a triky z rostlinné kuchyně nebo tématické recepty do vaší pošty?