Články

Dýně hokaido
20.09.2020 napsal/a Natálie Hrubá
Dýně hokaido nabírá v českých kuchyní poslední roky na popularitě. Její využití ale nemusí končit jen u polévky nebo pečení. Vykouzlíte z ní například kaši, smoothie nebo hokaido hummus. Pojďme se s ní seznámit blíže.
OnlyEco Čistič koupelen
16.09.2020 napsal/a Natálie Hrubá
Co se týká úklidu a čistoty koupelny, jsem náročný zákazník. Žijeme v oblasti s velice tvrdou vodou, což obnáší drhnutí bílých kapek zaschlé vody všude tam, kam se voda dostane.
kuskus
08.09.2020 napsal/a Alena Teclová
Tato netradiční těstovina je dnes rozšířena takřka po celém světě, původně pochází ze severoafrické kuchyně, kde tvoří jednu ze stálic jídelníčku. Vyzkoušeli jste už zeleninový kuskus nebo některou ze sladkých variant?
Lilek
01.09.2020 napsal/a Natálie Hrubá
Fialové plody lilku se dají ukuchtit na spoustu způsobů. Ať už pečené, grilované nebo plněné a zapečené. Jsou také základem pomazánky baba ganoush nebo řecké musaky.
Lupina vlčí bob
26.08.2020 napsal/a Natálie Hrubá
Pěstuje se především jako pícnina, její semena ale patří mezi luštěniny. Využijete ji podobně jako fazole do gulášů, polévek nebo pomazánek. Lupinové boby se také praží jako alternativa kávy a mele se z nich mouka.
Tapioka
17.08.2020 napsal/a Alena Teclová
S tapiokou se nejčastěji setkáte v podobě mouky nebo perel. Je snadno stravitelná a snadno přejímá chutě potravin, se kterými ji zpracujete. Ať na slano či na sladko.
Čirok
10.08.2020 napsal/a Natálie Hrubá
Čirok je zcela neprávem v naší kuchyni opomíjen. Dejte však této bezlepkové obilovině šanci a získáte nejen přímý zdroj vlákniny a bílkovin, ale i nové chutě běžných receptů. Ať už jde o kaše, rizota nebo pečení.
Kváskové pečivo
06.08.2020 napsal/a Alena Teclová
Domácí kváskové pečivo se s tím kupovaným nedá srovnat. Chutná skvěle, vydrží dlouho čerstvé a díky fermentaci je zdravé. Pokud jste ho ještě nevyzkoušeli, rozhodně zajděte na nejbližší farmářský trh. Nebo ještě lépe – upečte si svoje vlastní.
Pronikněte za 3 hodiny do tajů rostlinné stravy. V kurzu Veganství pro zelenáče se s vámi podělím o minimum nezbytné teorie a především praktické tipy a postupy, jak se stravovat pestře a chutně. Na zoubek koukneme luštěninám, ořechům a semínkům, alternativám masa a mléka, dochucování, klíčení, fermentaci a mnohému dalšímu. Živý online kurz můžete sledovat z pohodlí svého domova a přímo se ptát na mé zkušenosti z 13 let veganské praxe. Zjistěte víc
Rajčata
30.07.2020 napsal/a Natálie Hrubá
Existuje snad zelenina, která by měla celosvětově větší oblibu, než rajčata? Jí se k snídani, jen tak jako dopolední svačinka, k obědu i k večeři. Na rajčata je zkrátka vždy ta správná chvíle!
Čočka
27.07.2020 napsal/a Pavel Ovesný
Jednotlivé druhy čočky se od sebe liší velikostí semen i barvou. Spojuje je významné množství bílkovin i minerálů a vitaminů. A jejich využití je nadmíru pestré - od polévek a pomazánek přes karbanátky, kaše až po hlavní jídla.
Ocet
24.07.2020 napsal/a Alena Teclová
Ocet je skvělým dochucovadlem, konzervantem i pomocníkem při úklidu celé domácnosti. Používáte všechny druhy octů, nebo sázíte na osvědčenou klasiku? Každý se totiž hodí na něco jiného a chuť jídla s nimi dostává úplně jiný rozměr.
Cuketa
17.07.2020 napsal/a Natálie Hrubá
Cuketa je neodmyslitelnou součástí svěžích letních obědů, grilovaček i vitariánských receptů. Je to lokální potravina, dobře se pěstuje, je běžně dostupná a její hlavní výhodou je široké spektrum možností, s čím ji nakombinovat. S cuketou je výborný oběd zaručen!
Květák
14.07.2020 napsal/a Pavel Ovesný
Květák smažený v trojobalu? Takhle košťálová zelenina má mnohem pestřejší využití - výborně se hodí do zapečených jídel, rizot nebo polévek. Připravit z něj můžete také kaši, placky nebo grilované "steaky".
Kapusta
09.07.2020 napsal/a Alena Teclová
Je napěchovaná vitamíny, snadno si ji vypěstujete na zahrádce a v brzké zimě bude čerstvá a zároveň lokální. Kapusta není zrovna hitem kuchyní a to velká škoda. Inspirujte se, jak pestře s ní můžete při vaření naložit.
Celer
29.06.2020 napsal/a Natálie Hrubá
Celer - výživný a dostupný, chutný a lokální. Na to, kolik má celer v sobě pro nás benefitů, je až smutně v kuchyni opomíjen. Celer je více než polévková zelenina. Nezapomínáte i vy na všechny přínosné výhody, které můžete z celeru získat?

Stránky

E-mailový oběžník Vegmania

Chcete dostávat užitečné tipy a triky z rostlinné kuchyně nebo tématické recepty podle ročních období do vaší pošty? Věnujte mi e-mail a já vám 1 - 2x do měsíce napíšu. Nechcete kupovat zajíce v pytli? Pak se nejdříve podívejte se, jaké e-maily můžete očekávat.

Chcete dostávat užitečné tipy a triky z rostlinné kuchyně nebo tématické recepty do vaší pošty?