žampiony

Žlutý hrách obsahuje rostlinné bílkoviny, vlákninu, vitaminy i minerální látky. Není nutné jej příliš namáčet. Hodí se do polévek, na pomazánky, kaší i jiných hlavních jídel.

Naklíčený hrách se žampióny a pórkem
hrnek naklíčeného hrachu hrnek menších žampiónů 1 středně velký pórek 1 středně velká cuketa
Zeleninový špíz s uzeným tofu
červená, žlutá a zelená paprika 200 g menších žampiónů balíček uzeného tofu větší cibule menší cuketa cherry rajčata olivový olej, provensálské koření, sůl
Pohankové rizoto se žampióny a tempehem
kostka uzeného tempehu hrnek suché pohanky 10 hlaviček menších žampionů (popř. jiné houby, např. hlívu) olej na smažení pepř, majoránku
Žampiónová krémová polévka
10 klobouků menších žampiónů olej houbové koření lahůdkové droždí strouhaný kokos ovesné vločky
Restovaný lilek se žampiony a bambusovými výhonky
pórek menší lilek 5 středních žampionů bamusové výhonky zeleninový vývar (nebo bujón) koření: zázvor, mletý kmín, chilli ochucení: balsamico, sojová omáčka
Žampionová omáčka s bramborovým knedlíkem
Omáčka: větší cibule 250g žampionů zeleninový vývar (nebo zeleninový bujón s vodou) koření: sůl, pepř, kurkuma, sójovka, houbové koření, mletý kmín, libeček Bramborový knedlík (na jednu šišku) 300 g brambor 100 g hrubé mouky sůl
Grilovací sezóna
žampiony cuketa červená řepa cibule atd. Na marinádu: olej hořčice oregano česnek grilovací koření kurkuma koriandr pivo - ideálně tmavé