Avokádo

Avokádo

Avokádo je v ovocné říši dosti vyjímečné: obsahuje totiž až 20 procent tuku (z valné části ve formě zdraví prospěšných mono nenasycených mastných kyselin) a okolo 4 procent bílkovin, tudíž také vysokou kalorickou hodnotu (okolo 840 kJ/100g). Dalšími důležitými látkami v tomto ovoci jsou karoteny a vitamin E, silné antioxidanty, díky kterým se avokádo často řadí mezi tzv. superpotraviny. Obsahuje také vitamin C a vitaminy skupiny B, zejména pyridoxin – B6 a thiamin – B1. Z minerálních látek má nejvíce draslíku, dále vápník a hořčík, v menší míře také fosfor, železo či měď.

Pro konzumaci si vybíráme hladké, zralé, na omak lehce změklé plody. Protože na takové není zrovna snadné narazit, vybereme si pevnější avokáda, která necháme dozrát doma v teple. Plod poté rozkrojíme podélně, vyjmeme pecku a vnitřek vydloubeme lžičkou. Pokud využijeme jenom jednu polovinu, druhou zakapeme citrónovou šťávou, která zabrání oxidaci. Avokádo se skvělé v receptech živé stravy jako alternativa másla nebo smetany. Tradičním pokrmem z něj je mexická omáčka guacamole.

Tagy:
Avokádo
Autor článku
Pavel OvesnýJmenuji se Pavel Ovesný a veganství se věnuju 15 let. V Řevnicích u Prahy vedu o víkendech kurzy vaření z rostlinných surovin, na kterých se naučíte připravovat recepty na pomazánky, polévky a hlavní jídla z luštěnin, rostlinných alternativ masa a zeleniny. Také se dozvíte tipy a triky k dochucování, klíčení, kvašení a každodenní praxi zdravého stravování. Zjistěte víc
inzerce - kompletní veganské jídlo v prášku na cesty nebo jako rychlý oběd

E-mailový oběžník Vegmania

Chcete dostávat užitečné tipy a triky z rostlinné kuchyně nebo tématické recepty podle ročních období do vaší pošty? Věnujte mi e-mail a já vám 1 - 2x do měsíce napíšu. Nechcete kupovat zajíce v pytli? Pak se nejdříve podívejte se, jaké e-maily můžete očekávat.

Chcete dostávat užitečné tipy a triky z rostlinné kuchyně nebo tématické recepty do vaší pošty?