Recepty z avokáda

Avokádo je dost netypickým ovocem – obsahuje hodně zdravý tuků a cenných bílkovin. V receptech živé stravy se často používá jako alternativa másla nebo smetany.

avokadova-pena

Raw kakao-avokádová pěna

03. 04. 2018   napsal/a: Michaela Pavlíková | rubrika:

Zralé avokádo rozkrojíme na půl a vydlabeme. Do mixéru k němu přidejte 3-4 lžíce rýžového sladu (nebo jiného tekutého sladidla), 3 polévkové lžíce kakaového prášku, špetku vanilkového prášku a špetku soli. Rozmixujte … více

Guacammus

Guacammus

02. 07. 2017   napsal/a: Michaela Pavlíková | rubrika:

Jak už název napovídá, jde o průnik dvou celosvětově známých pomazánek – hummusu a guacamole. Potřebovat budete hrnek do měkka uvařené cizrny a jedno zralé avokádo. To rozřízněte a vydlabejte lžičkou. Obojí … více

vegan_testovinovy_salat

Těstovinový salát s majonézou

29. 01. 2017   napsal/a: redakce | rubrika:

Uvaříme dle návodu těstoviny, propláchneme, necháme okapat, zchladnout. Nakrájíme na kostky avokádo, okurku, dle velikosti na polovinu nebo čtvrtinu malá rajčátka, na malé kousky bazalku. Do mísy natrháme ledový salát přidáme polníček … více

Výživný salát

Výživný salát

18. 08. 2015   napsal/a: vegi | rubrika:

Rajčata nakrájíme na měsíčky, mrkev nastrouháme na hrubo, obojí smícháme s naklíčenými semeny, osolíme a opepříme. Avokádo vydlabeme a dužinu rozmixujeme se šťávou z půlky citronu. Vzniklý dresink osolíme. Směs zeleniny a … více

Banáno-špenátové smoothie s avokádem

Banáno-špenátové smoothie

03. 12. 2014   napsal/a: Pavel Ovesný | rubrika:

Na tyto smoothies budeme potřebovat tři pěkně zralé banány (měly by mít už na slupce černé puntíky), jeden pomeranč, dvě hrsti opláchnutého baby špenátu a sklenici vody. Nejprve potřebujeme rozemlít lněné semínko, … více

Guacamole

Guacamole

12. 01. 2013   napsal/a: Pavel Ovesný | rubrika:

Zralá avokáda rozpůlíme a vydlabeme lžičkou. V misce rozmačkáme vidličkou. Rajčata nakrájíme na kostičky, cibuli a očištěné chilli papričky nadrobno, česnek rozetřeme a koriandr rozsekejte nahrubo. Smícháme s avokádem a podle chuti … více

Avokádo

Avokádo

26. 12. 2012   napsal/a: Pavel Ovesný | rubrika: Potraviny

Avokádo je v ovocné říši dosti vyjímečné: obsahuje totiž až 20 procent tuku (z valné části ve formě zdraví prospěšných mono nenasycených mastných kyselin) a okolo 4 procent bílkovin, tudíž také vysokou kalorickou hodnotu (okolo 840 kJ/100g). Dalšími důležitými látkami v tomto ovoci jsou karoteny a vitamin E, silné antioxidanty, díky kterým se avokádo často řadí mezi tzv. superpotraviny. Obsahuje také vitamin C a vitaminy skupiny B, zejména pyridoxin – B6 a thiamin – B1. Z minerálních látek má nejvíce draslíku, dále vápník a hořčík, v menší míře také fosfor, železo či měď.

Vanilkový raw puding

Vanilkový raw puding

09. 12. 2012   napsal/a: Pavel Ovesný | rubrika:

Vezměte 3 zralé banány (nejlépe už s černými puntíky, pak mají hodně cukru a jsou sladké), avokádo rozkrojte na půl a vydlabejte lžičkou, přidejte dvě polévkové lžíce pomletých sezamových semínek a větší … více

E-mailový oběžník Vegmania

Chcete dostávat užitečné tipy a triky z rostlinné kuchyně nebo tématické recepty podle ročních období do vaší pošty? Věnujte mi e-mail a já vám 1 - 2x do měsíce napíšu. Nechcete kupovat zajíce v pytli? Pak se nejdříve podívejte se, jaké e-maily můžete očekávat.

Chcete dostávat užitečné tipy a triky z rostlinné kuchyně nebo tématické recepty do vaší pošty?