Recepty a články o sóji

Sojové boby obsahují až 35% bílkovin. Přímo se konzumují spíše zřídka. Vyrábí se z nich řada polotovarů (sojové maso, tofu, tempeh, natto, sojové mléko), hotových výrobků (jako jsou sójové jogurty, majonéza či různé pomazánky) nebo dochucovadla (sojové omáčky a miso).

Sója v rostlinné stravě

Sója v rostlinné stravě

11. 02. 2020   napsal/a: Pavel Ovesný | rubrika: Potraviny V kuchyni

Dlouhou dobu vyzvihovaná, poslední roky spíše haněná. Sója. Luštěnina pocházejí ze severní a střední Číny, společně s pšenicí, kukuřicí a rýží patří mezi nejpěstovanější surovin vůbec. Velká část její produkce (často geneticky … více

Domácí sojové mléko

Domácí sojové mléko

03. 02. 2020   napsal/a: Pavel Ovesný | rubrika:

Protože je sojové mléko třeba vařit, je výhodnější si rovnou udělat větší množství. Půl kilogramu sojových bobů (ideálně v bio kvalitě) namočíme na 10 – 12 hodin do studené vody. Pokusíme se … více

tempeh

Tempeh

24. 03. 2017   napsal/a: Pavel Ovesný | rubrika: Potraviny

Zatímco v oblasti Indonésie platí za tradiční jídlo, v Česku je tempeh potravinou poměrně neznámou. V širším povědomí je znám především mezi vegetariány a vegany, k sehnání je pak většinou pouze v specializovaných obchodech se zdravou výživou. Základem tempehu jsou podobně jako u tofu sójové boby. V tempehu jsou ovšem zastoupeny v celistvém tvaru, díky fermentaci prorostlé ušlechtilou plísní (například podobně jako u hermelínu). Tempeh je možné vyrobit i v domácích podmínkách s pomocí fermentačního činidla.

E-mailový oběžník Vegmania

Chcete dostávat užitečné tipy a triky z rostlinné kuchyně nebo tématické recepty podle ročních období do vaší pošty? Věnujte mi e-mail a já vám 1 - 2x do měsíce napíšu. Nechcete kupovat zajíce v pytli? Pak se nejdříve podívejte se, jaké e-maily můžete očekávat.

Chcete dostávat užitečné tipy a triky z rostlinné kuchyně nebo tématické recepty do vaší pošty?