Lilek

Lilek nebo také baklažán je jednoletá rostlina příbuzná s bramborem a rajčetem, která je původem z Indie a dorůstá až metrové výšky. Obsahuje velké množství provitamínu A, vitamínů skupiny B (především kyselinu listovou a pantotenovou). Je také mimořádně bohatý na minerální soli fosforu, vápníku, draslíku, hořčíku, železa a manganu. Ve slupce se skrývá rutin, který zpevňuje cévy a má také protisklerotický účinek, mezi zeleninou kraluje také v obsahu pektinu.

Lilek je vhodné před kuchařskou úpravou nechat "vypotit", aby se zbavil hořkosti: nakrát ho na plátky, posolit a nechat zhruba 20 minut odležet. Poté jej otřít ubrouskem do sucha a zpracovat dle libosti. Je skvělý v kombinaci s rajčaty, česnekem a bazalkou, často se využívá do zapékaných jídel, namarinovaný vynikne i na grilu.

Tagy: 
Chcete proniknout do tajů rostlinné stravy? Neumíte správně dochucovat? Vaříte dokola stále ty stejné recepty? Přijďte ochutnat nové suroviny, chutě i lidi na kurz veganského vaření.

E-mailový oběžník Vegmania

Chcete dostávat užitečné tipy a triky z rostlinné kuchyně nebo tématické recepty podle ročních období do vaší pošty? Věnujte mi e-mail a já vám 1 - 2x do měsíce napíšu. Nechcete kupovat zajíce v pytli? Pak se nejdříve podívejte se, jaké e-maily můžete očekávat.

Chcete dostávat užitečné tipy a triky z rostlinné kuchyně nebo tématické recepty do vaší pošty?