Cizrna

Cizrna

Cizrna, neboli římský hrách, obsahuje zhruba 20 procent bílkovin, 50 procent komplexních sacharidů a 5 procent tuku. Z vitaminů je pozoruhodný obsah kyseliny pangamové (vitamin B15), která je účinný antioxidant, dále zahrnuje vysoké procento vápníku, hořčíku a i fosforu. Kvalitní cizrnu za dobrou cenu seženete tady.

Stejně jako ostatní luštěniny obsahují i semena cizrny látky nepříznivě ovlivňující stravitelnost. Jejich účinky je možné eliminovat namáčením, výměnou vody při vaření a přidáním vhodných bylinek (tymián, saturejka). Cizrnu využíváme do polévek, gulášů, rozmixovanou do pomazánek. Mezi nejklasičtější jídla z cizrny patří cizrnová pomazánka hummus nebo luštěninové "karbanátky" falafel. Upravit se však dá jak naslano, tak naslano.

Cennou surovinou je i zbylá voda z vaření cizrny, známá jako aquafaba. Když se zredukuje dalším povařením (nebo můžete využít nálev z konzervy) na řídce rosolovitou konzistenci, dá se využít s olejem na domácí majonézu nebo s moučkovým cukrem na sladké pusinky.

Hledáte inspiraci? Přečtěte si článek 8 receptů z cizrny - hummus, falafel i sladké mlsání

Máte chuť na směs na falafel, hummus nebo krémovou cizrnovku? Kupte si bio cizrnu v eshopu.

Chcete proniknout do tajů rostlinné stravy? Neumíte správně dochucovat? Vaříte dokola stále ty stejné recepty? Přijďte ochutnat nové suroviny, chutě i lidi na kurz veganského vaření.
inzerce - econea - eshop pro každodenní hrdiny

Ze stejné rubriky