Červená řepa

Červená řepa pochází ze Středomoří, už v období starého Říma platila nejen jako potravinu, ale především jako lék. Je totiž výrazně zásaditá a tak pomáha bojovat nejen s viry, ale také různými kvasinkovými bakteriemi. Z minerálů je bohatě zastoupen především draslík, dále pak sodík, vápník a horčík, ze stopových rubidium a caesium. Z vitaminů je to pak vitamin C a některé ze skupiny B, významná jsou také barviva, která fungují jako antioxidanty a zpevňují cévy.

V kuchyni se červená řepa uplatňuje nejlépe syrová - výborná je odšťavněná s jablky nebo mrkví, nastrouhaná se hodí do salátů, na tenké plátky pokrájená jako carpaccio. Z hlediska nutričních hodnot řepa příliš neztratí ani tepelnou úpravou, výborná je pečená, uvařená pak především v polévkách, jako je klasický ruský boršč.

repove-karbanatky.jpg

Hledáte nějaké tipy? Pečenou můžete vyzkoušet můžete třeba v zeleninové variantě hummusu, zapečenou s další zeleninou a mandlemi, společně s dýní z ní můžete připravit chutnou hutnou polévku. Drť z odšťavňování z červené řepy můžete skvěle upotřebit do lněných krekrů nebo na karbanátky.

Tagy: 
Chcete proniknout do tajů rostlinné stravy? Neumíte správně dochucovat? Vaříte dokola stále ty stejné recepty? Přijďte ochutnat nové suroviny, chutě i lidi na kurz veganského vaření.

Ze stejné rubriky

E-mailový oběžník Vegmania

Chcete dostávat užitečné tipy a triky z rostlinné kuchyně nebo tématické recepty podle ročních období do vaší pošty? Věnujte mi e-mail a já vám 1 - 2x do měsíce napíšu. Nechcete kupovat zajíce v pytli? Pak se nejdříve podívejte se, jaké e-maily můžete očekávat.

Chcete dostávat užitečné tipy a triky z rostlinné kuchyně nebo tématické recepty do vaší pošty?