Červená čočka

Červená čočka

Červená čočka je sestrou v tuzemsku zdomácnělé hnědé čočky. I obsah cenných látek je podobný - kromě vysokého množství bílkovin a vlákniny červená čočka obsahuje velké množství železa, selenu, fosforu, zinku, vitamínu B6. K dostání je většinou loupaná, což přináší hned několik výhod - tento fakt snižuje u luštěnin neoblíbenou nadýmavost, nemusí se dopředu namáčet a velice rychle je hotová (během vaření mění barvu na žlutou).

Pokud červenou čočku neuhlídáte, brzy ji rozvaříte. Což může být velká výhoda, pokud je to vašim cílem. Takto lze získat výživnou kaši nebo hutný základ na různé zeleninové omáčky a guláše (sabdží), které jsou populární zejména v indické kuchyni. Protože čočka nabývá objem až během samotného vaření, není vždy úplně jednoduché odhadnout správné množství vody, zejména pro hustější konzistence je vhodné ji hlídat a pokud je třeba, vodu přidávat po menších dávkách.

Hledáte tip na jídla z červené čočky? Přečtěte si článek 5 receptů z červené čočky

Chcete proniknout do tajů rostlinné stravy? Neumíte správně dochucovat? Vaříte dokola stále ty stejné recepty? Přijďte ochutnat nové suroviny, chutě i lidi na kurz veganského vaření.

Ze stejné rubriky

E-mailový oběžník Vegmania

Chcete dostávat užitečné tipy a triky z rostlinné kuchyně nebo tématické recepty podle ročních období do vaší pošty? Věnujte mi e-mail a 1 - 2x do měsíce vám napíšu. Nechcete kupovat zajíce v pytli? Pak se nejdříve podívejte se, jaké e-maily můžete očekávat.