Obiloviny

Obiloviny konzumuje v mnoha podobých: ve formě příloh, pečiva, tortil, placek, knedlíků, těstovin, kaší, müsli a mnohého dalšího. Pokud nemáte problém z lepkem, střídejte lepkové (pšenici, špaldu, žito, ječmen) i bezlepkové obiloviny (oves, jáhly, rýži, kukuřici, čirok) a pseudoobiloviny (pohanku, quinou a amarant).

Bezlepkové obiloviny

Pseudoobiloviny

Pseudoobiloviny botanicky nepatří mezi obilní traviny. V kuchyni se nicméně využívají úplně stejně jako klasické obiloviny. Jejich plody se nepovažují za zrníčka, ale semínka. Jednou z jejich výhod je fakt, že neobsahují lepek.

Výrobky z obilovin

Výživové tipy

  • Upřednostněte celozrnné obiloviny a těstoviny
  • Pečivo je nejvhodnější kváskové
  • Střídejte různé druhy obilných příloh, vloček a krupek
  • Netradiční a bezlepkové knedlík připravíte i z jáhel nebo polenty

Tip: Namíchejte svou vlastní směs vloček - například 4 díly ovesných, 1 jáhlových a 1 pohankových. Pestrost je základ a takto do sebe snadno dostanete i další druhy.

Články o obilovinách