Banány

Banány patří hned po jablcích mezi nejpopulárnější ovoce v Česku. Nejlepší jsou samotné, výborné jsou v kaších, ranních müsli nebo ve smoothies. Rozmixováním zmrazených banánů dostanete skvělou zmrzlinu, zralý banán se dá při pečení využít i místo vejce – třeba v bábovce.

Veganský banánových chlebíček

Banana bread

13. 06. 2022   napsal/a: Kristýna Petričková | rubrika:

Nejprve v malém hrnečku smícháme 2 polévkové lžíce chia semínek a 5 polévkových lžic vody. Necháme 5 minut odstát. Troubu předehřejeme na 180 stupňů. Do větší mísy nalámeme dva a půl banánu … více

Quinoová kaše s ovoce

Quinoová kaše s ovocem

05. 03. 2021   napsal/a: Pavel Ovesný | rubrika:

Quinoa ke snídani? Tato pseudoobilovina se v množství bílkovin může měřit s ovesnými vločkami, navíc má kompletnější spektrum esenciálních aminokyselin. Pokud jsou vaše snídaně monotónní, dejte ji určitě šanci. Hrnek quinoi zalejeme … více

hruškové smoothie

Smoothies: zelený sladký eintopf plný vitaminů a minerálů

12. 04. 2018   napsal/a: Pavel Ovesný | rubrika: V kuchyni

O smoothie se v poslední době píše stále častěji. Vpodstatě se jedná o velmi hustý koktejl, připravený rozmixováním ovoce. V různých “trendy” receptech do něj radí přidávát mléko nebo šlehačku. My se ale budeme bavit o smoothies, které spojují příjemné s užitečným: mlsání se zdravotními benefity.

Banáno-špenátové smoothie s avokádem

Banáno-špenátové smoothie

03. 12. 2014   napsal/a: Pavel Ovesný | rubrika:

Na tyto smoothies budeme potřebovat tři pěkně zralé banány (měly by mít už na slupce černé puntíky), jeden pomeranč, dvě hrsti opláchnutého baby špenátu a sklenici vody. Nejprve potřebujeme rozemlít lněné semínko, … více

Banánový chlebíček

Banánový chlebíček

27. 07. 2014   napsal/a: Kosmetika hrou | rubrika:

Smícháme cukr a olej, přidáme mouku, skořici a sodu. Nakonec přidáme pořádně rozmačkané banány (ideálně už hodně zralé). Zamícháme, dáme péct na cca 1 hodinu na 200 stupňů. Pokud máte nižší pekáček … více

Sezamový krém se silken tofu

22. 04. 2014   napsal/a: Pavel Ovesný | rubrika:

Sezamové semínko pomeleme nebo rozmixujeme na prášek, přidáme oloupané banány a silken tofu (použít se dá i obyčejné natural, ale nemá tak jemnou chuť). Rozmixujeme do hladka. Ty mlsnější asi budou chtít … více

Rychlá vegan bábovka

Banánová bábovka

01. 03. 2013   napsal/a: Misa Lavers | rubrika:

Banány rozmixujeme a smícháme se zbytkem surovin. Pokud chceme mramorovat, část těsta nalijeme do jiné nádoby a přidáme kakao/mák/kokos. Obě těsta střídavě lijeme do formy, a pečeme v troubě tak dlouho, dokud … více

Banán

Banán

26. 12. 2012   napsal/a: Pavel Ovesný | rubrika: Potraviny

Banány obsahují vysoké množství draslíku, který v lidském těle reguluje zadržování vody v těle a podporuje odvodňování. Dalšími minerály, zastoupenými ve větším množství v banánech, jsou hořčík, vápník, železo, fosfor a zinek. Z vitaminů obsahují poměrně velké množství vitaminu A, některé z vitaminů skupiny B a také vitamin C.

Vanilkový raw puding

Vanilkový raw puding

09. 12. 2012   napsal/a: Pavel Ovesný | rubrika:

Vezměte 3 zralé banány (nejlépe už s černými puntíky, pak mají hodně cukru a jsou sladké), avokádo rozkrojte na půl a vydlabejte lžičkou, přidejte dvě polévkové lžíce pomletých sezamových semínek a větší … více

E-mailový oběžník Vegmania

Chcete dostávat užitečné tipy a triky z rostlinné kuchyně nebo tématické recepty podle ročních období do vaší pošty? Věnujte mi e-mail a já vám 1 - 2x do měsíce napíšu. Nechcete kupovat zajíce v pytli? Pak se nejdříve podívejte se, jaké e-maily můžete očekávat.

Chcete dostávat užitečné tipy a triky z rostlinné kuchyně nebo tématické recepty do vaší pošty?