Články

Papriky
30.04.2021 napsal/a Natálie Hrubá | rubrika: Potraviny, V kuchyni
Červená, zelená, bílá, žlutá, kapie, chilli, sušená - papriky mají mnoho tváři i tvarů a tím i násobně pestré využití, ať jako zelenina, tak jedno z nejpoužívanějších koření. Papriky můžeme smažit, grilovat, plnit, krájet do salátů nebo rozmixovat na protlak či pomazánku.
bezlepkový jídelníček
28.04.2021 napsal/a Lenka Špaček | rubrika: Výživa
Stravujete se bezlepkově a dochází vám nápady, co vařit, dušit či mixovat? Rostlinné stravování bez lepku je náročnější a hlavní zásadou je snaha o co nejpestřejší menu. Připravili jsme pro vás týdenní jídelníček pro inspiraci.
Bršlice kozí noha
23.04.2021 napsal/a Natálie Hrubá | rubrika: Potraviny, V kuchyni
O co méně jsou z ní zahrádkáři, o to více ji ocení všichni, kteří na jaře hledají způsoby, jak si po hubené zimě zpestřit jídelníček. Bršlice je všudepřítomná a její využítí je pestré. Pesto, čaj a dokonce i chipsy- to vše bršlice zvládne!
konopí
21.04.2021 napsal/a Alena Teclová | rubrika: Ekologie, Potraviny, Výživa
Konopí si získalo nechvalnou pověst kvůli omamným účinkům. Přesto se jedná o rostlinu využívanou už tisíce let, a to jak k výrobě oblečení, doplňků stravy, ale také jako stavební i obalový materiál. Konopná semínka a oleje z nich jsou zdrojem mnoha zdravotních benefitů.
bezlepkové potraviny
19.04.2021 napsal/a Lenka Špaček | rubrika: Potraviny, Výživa
Jaký je váš názor na lepek? Zařazujete jej do svého jídelníčku nebo se mu vyhýbáte? A víte, jaké lepek přináší klady a zápory? Přečtěte si, jak správně zařadit lepek do jídelníčku zdravého jedince, ale také, jak poskládat jídelníček v případě nutnosti se lepku vyhýbat ze zdravotních důvodů.
Tuřín
14.04.2021 napsal/a Natálie Hrubá | rubrika: Potraviny, V kuchyni
Tuřín je dnes polozapomenutá kořenová zelenina, která může přinést nové recepty, chutě i nutriční benefity. Pojďme si naservírovat nové možnosti v naší kuchyni, ať už je to polévka, pyré nebo třeba hranolky.
veganské vitamíny
12.04.2021 napsal/a Pavel Ovesný | rubrika: Veganství, Výživa
Bojíte se o nedostatek bílkovin? Pravděpodobně zbytečně. Jsou to vitamíny B12, D, minerály jako vápník, železo, jód, zinek nebo selen a také omega-3 mastné kyseliny, na co je potřeba si při rostlinném jídelníčku dát pozor. Jaké se jsou jejich vhodné zdroje a které je nutné doplňovat?
kopřiva
10.04.2021 napsal/a Alena Teclová | rubrika: Potraviny, V kuchyni
Kopřiva je odpradávna součástí lidového léčitelství. I když by ji mnozí zahrádkáři označili spíše za pohromu, vysoký podíl tělu prospěšných látek byl potvrzen mnoha výzkumy. Brzy na jaře se začínají objevovat první malé rostliny a je proto nejvyšší čas vyrazit do přírody.
Pronikněte za 3 hodiny do tajů rostlinné stravy. V kurzu Veganství pro zelenáče se s vámi podělím o nezbytnou teorii i praktické tipy a postupy, jak jíst pestře a chutně. Na zoubek koukneme luštěninám, ořechům, alternativám masa a mléka, dochucování, klíčení či kvašení. Živý online kurz můžete sledovat z pohodlí svého domova a ptát se na mé zkušenosti z 13 let veganské praxe. Zjistěte víc
Rostlinné zdroje selenu
08.04.2021 napsal/a Lenka Špaček | rubrika: Výživa
Selen, opomíjený, avšak nesmírně důležitý minerál, který je nezbytný pro správnou funkci imunitního systému, krásnou pleť či plodnost. Víte, kde se nachází a co způsobí nadměrný příjem? A je rostlinný zdroj tohoto minerálu dobře vstřebatelný?
Vegan senior
06.04.2021 napsal/a Lenka Špaček | rubrika: Veganství, Výživa
Jak vypadá rostlinné stravování v seniorském věku? Požádala jsem o pomoc několik osob starších 55 let o jejich zkušenosti. Díky jejich odpovědím na několik otázek vám mohu předat i osobní poznatky a úskalí veganského stravování.
Topinambury
04.04.2021 napsal/a Natálie Hrubá | rubrika: Potraviny
Topinambury? Určitě jste o těchto "židovských bramborách" někdy letmo slyšeli. Ale kolik z nás je aktivně zařadilo do svého jídelníčku? Pojďme se podívat na to, čím nám topinambury mohou obohatit život a kde je můžete využít v kuchyni.
Velikonoční beránek
30.03.2021 napsal/a Lenka Špaček | rubrika: V kuchyni, Veganství
Provedeme vás velikonočními tradicemi a jejich etickými alternativami. Můžete si tak bez obav dopřát veganské Jidáše, mazanec či beránka. A máme pro vás tipy na genderově vyváženou koledu, veganskou výzdobu a spoustu dalšího.
divoké byliny
29.03.2021 napsal/a Alena Teclová | rubrika: Potraviny, V kuchyni
Divoké byliny nejsou žádný plevel! Využívali je už naši předci, a to jak v kuchyni, tak i v léčitelství. Dnes jsou povětšinou mnohem výživnější než běžně prodávané druhy ovoce a zeleniny. Obsahují vitamíny, minerály, ale také něco, kvůli čemu se jim pěstované odrůdy nemohou vyrovnat.
Luštěniny v kuchyni
27.03.2021 napsal/a Pavel Ovesný | rubrika: Potraviny, V kuchyni
Končí vaše luštěninové fantazie u čočky na kyselo a fazolového guláše? Nechte se inspirovat pestrým využitím luštěnin v hlavních jídlech, pomazánkách, polévkách, burgerech, kaších i jako sladké nebo slané mlsání.
Vegan ve škole
24.03.2021 napsal/a Lenka Špaček | rubrika: Veganství, Výživa
Školní věk je specifický nástupem dítěte do školy, začátkem puberty, školním stravováním a rovněž i školními i mimoškolními pobyty. Pojďme se společně podívat, jak toto nelehké období dobře zvládnout na rostlinné stravě. Školní věk jsme pro tento článek rozdělili do dvou částí – mladší školní věk od 7 do 11 let a starší školní věk od 12 do 15 let.

Stránky

E-mailový oběžník Vegmania

Chcete dostávat užitečné tipy a triky z rostlinné kuchyně nebo tématické recepty podle ročních období do vaší pošty? Věnujte mi e-mail a já vám 1 - 2x do měsíce napíšu. Nechcete kupovat zajíce v pytli? Pak se nejdříve podívejte se, jaké e-maily můžete očekávat.

Chcete dostávat užitečné tipy a triky z rostlinné kuchyně nebo tématické recepty do vaší pošty?