špenát

Je chutnější než kuskus, výživnější než rýže, připravuje se rychleji než kroupy a má široké možnosti použití - do rizot, nádivek, jako zavářku do polévky, pro přípravu salátů i kaší.

Ve všední den v okolí práce v podstatě nemám kam zajít na dobrý zdravý a alespoň trochu živý oběd, natož si v době oběda něco připravit. A tak oběd většinou řeším veganskou mlsnou miskou, která má mnoho podob, ve kterých si najde...
O smoothie se v poslední době píše stále častěji. Vpodstatě se jedná o velmi hustý koktejl, připravený rozmixováním ovoce. V různých "trendy" receptech do něj radí přidávát mléko nebo šlehačku. My se ale budeme bavit o smoothies...
Smoothie "Co dům dal"
5 hrstí čerstvého špenátu růžičky z horní části brokolice 3 stonky řapíkatého celeru 1 hruška 1 jablko 1 banán 1/2 citrónu lžičku lněného, dýňového a slunečnicového semínko kustionici čínskou aka goji
Banáno-špenátové smoothie s avokádem
tři zralé banány dvě hrsti baby špenátu půl avokáda pomeranč sklenici vody
Letní gnocchi
špenát gnocchi pár sušených rajčat kokosové mléko cibule
Robi se špenátem a bramborovým knedlíkem
robi sojová omáčka na marinování (Shoyu, Tamari) knedlík 600g uvařených brambor 100g hrubé mouky 100g krupice sůl špenát 450g mražený špenát cibule 3 stroužky česneku práškové sojové mléko pepř sůl